NAK KURUS !!

Ada la sesetengah orang yang NAK KURUS, tapi nasib kurang baik asbab; TAK SEMPAT bersenam, MALAS bersenam, KUAT MAKAN makanan tinggi lemak, TAK SUKA makan sayur (ni problem beso ni...) kadar METABOLISME BADAN RENDAH (nih mmg ikut nasib badan orang kate..) dan macam-macam lagi lah asbab..

Cuba praktikkan 5 perkara di bawah ni (menurut sumber Pa & Ma April 2014) ;

  1. Minum banyak air kosong.
    - air kosong membantu percepat penyerapan nutrien ke dalam badan.
  2. Amalkan makan buah-buahan sebelum ambil makanan berat seperti nasi.
    - VITAMIN-VITAMIN dan SERAT drpd buah-buahan LEBIH MUDAH DISERAP ketika perut kosong. Apa kepentingan nutrien2 ini ? Nutrien2 ini yang membantu proses DETOX badan kita dalam darah, buah pinggang, hati dan kolon.
  3. Kurangkan makanan dan minuman yang manis.
    - makanan manis / gula adalah tinggi karbohidrat, boleh menyebabkan kegemukan.
  4. Kunyah makanan berulang kali.
    - memudahkan penghadaman dan detox.
  5. Ambil makanan bersumber PROTEIN.
    - protein yang cukup memberi tenaga dan memberi rasa kenyang utk jangka masa tertentu, lalu dapat mengelakkan kita cepat berasa lapar.
Walau bagaimanapun, kita harus mengambil kira bahawa TAK SEMUA NUTRIEN INI DAPAT DISERAP ke dlm badan kita. Sebahagiannya mungkin HILANG semasa dimasak akibat suhu kepanasan yang terlampau tinggi. Oleh itu, PAKAR NUTRISI mencadangkan agar kita MENGAMBIL SUPLEMEN TAMBAHAN..

Nak tau apa suplemen Shaklee yang anda perlukan utk memenuhi impian "NAK KURUS" ?? Dalam entry yang akan datang ok ? Tapi kalau dah tak sabar nak tau, terus kontek saya via sms/whatsapp/wechat/telegram atau PM di facebook.


Best Regards,

Nur Diana | ID: 845685
SMS/WhatsApp 0196658599
Email: yannedeclassic@gmail.com
FB Page: www.facebook.com/dyan2u

Comments

Popular Posts