Jun yang sibuk

SELAYANG - Aku sekarang kat rumah ayah sedara Nik, member satu supervisor dengan aku.. Lame betul tak update.. busy sangat.. Ada kat sini pun sebab nak attend Matlab & Simulink Day 2009 by TechSource kt Selangor Ballroom, Sheraton Subang Hotel & Towers.. Nama cam gah je tapi makan kena berdiri.. Takde kerusi.. Isk.. Nasib baik fee, free of charge.. Sebab tu la kut agak nya, takde bajet utk sewa kerusi meja.. Tapi makan tak kenyang aa.. tak larat nak makan nasik berdiri.. Mak aku ajar, makan duduk!

Sabtu ni nak gi kenduri kahwin Fatin.. Tapi siang nanti Nik dengan Ijan (yg attend matlab & simulink day sama) nak balik UTP, so aku nak gi merempat kat tempat adik aku kat Shah Alam.. setel aa satu malam.. esok nak gi Port Klang pulak.. tido umah sewa AinZul, pastu gi kenduri Fatin sama die, sekali Robeq and Anes.. Haih, kalo nak balik Tlk. Intan, nanti sabtu nak datang KL balik.. Baik lepak je sini..

Busy betul bulan Jun ni.. First week aritu family vacation ke Langkawi.. Second weekend, kenduri kat Sungai Buloh, pastu terus gerak gi Kuantan for gathering with old friends. This week got training plak (Matlab tu la), pastu weekend, wedding Fatin.. Next week ade gathering lagi, plus wedding also in the weekend, kat Kedah pulak..

But one thing yang aku perasan berubah dalam hidup aku.. Mak aku dah tak melarang sangat.. Bukan maknanya, biar je terus aku nak buat ape. Tak melarang, tapi takde pulak membiarkan. Kalau dulu, bila aku cakap aje nak pegi jauh sikit dari Teluk Intan or UTP, laju je keluar, "Tak boleh! Jangan nak mengada!! Sekarang ni bahaya.. Orang jahat sana sini!! TAK BOLEH!!" Dah pujuk2 10 kali baru la dapat setelah diceritakan segala details.. Tapi sekarang ni takyah nak rayu2, bagitau je, minggu ni nak gi sini, nak gi sane.. yang keluar cuma nasihat, "Haih.. Kamu elok2 Yan.. bawak kete elok2.. Hati2.." Kalo naik dengan member pulak, "Haa... elok2 lee.. pesan kat kawan yang bwk tu jangan laju2 sangat.. hati2.." Sekarang kat KL ni mestilah mak lagi risau sebab aku tak pernah drive masuk KL tp dalam setahun dua ni, kalau kitorg gi KL aku ingat2 gak jalan, kadang2 aku pulak kasi guide.. So, mak, dun worry k, I'll be fine.. Siang kang nak g Jalan TAR kut.. Tadi balik dari Subang baru je tersesat sampai ke sana, so takde hal aa.. Dah nampak dah jalan.. kekekekee..

Kesimpulan: Sabar itu adalah sebahagian daripada Iman dan hargailah insan2 yang menyayangi diri kita sebab insan2 inilah yang sentiasa mendoakan kebahagiaan kita dunia akhirat.. (ada kaitan tak??)

Comments

Popular Posts